Wawanisolehah
By: wawanisolehah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 23-Mar-2008 01:14 Email | Share | Bookmark
makan sekeluarga jer

Jemput makan
Sirloin steak
Dia tak duduk diam
chiken maryland
besday girl
engineer to be?
 
 
mana makanan ni
Sila abaikan tangan anis ituew yer
Puding lapis kaca
 
Kami keluar makan sekeluarga jer sempena meraikan besday Anis. Act 30.Mac ni plan nak celebrate kat rumah. Mungkin wat makan2 sket dan beli kek je kot sebab kalo x cuti sekolah mmg x ramai sepupu diorang yg boleh datang.

Besday Girl>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>mana makanan ni

sirloin steak@ibu

chiken maryland@wawa

Lagi besday gurl>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>dulu pemidato..skrg engineer plak

Puding lapis kaca~resepi kak Liza

Quote:
Resepi copy&paste dr fp k.liza jer.Ampun Kak
PUDING LAPIS KACA

Bahan A
13 gm serbuk agar
170 gm gula
1 liter santan [1 biji kelapa] /Ibu guna susu cair

Bahan B
13 gm serbuk agar
170 gm gula
1 liter air

pewarna > merah, hijau dan kuning

Cara
1. Masakan bahan A dan B dalam 2 periuk yg berasingan sehingga mendideh.
2. Sediakan loyang 8 x 8 inci. ~ Ibu guna bekas kecil2. Agak2 jer masa nak masukkan agar2 tu
3. Ambil 4 senduk agar2 B dan tuangkan dalam loyang.
4. Ambil 4 senduk agar2 A [bersantan] dan masukkan warna merah dan kacau rata.
5. Tuangkan perlahan-lahan ditepi loyang atas agar2 yg hampir beku. Ratakan sapuan agar-agar.
6. Ambil pula 4 senduk agar-agar B dan tuangkan perlahan di tepi loyang atas lapisan merah yg hampir beku. Ratakan sekeliling loyang.
7. Ulangkan semua proses melapis sehingga habis semua bahan.
8. Sejukkan dan potong. Hidangkan.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net